כך תשפרו את חווית המשתמש UX/UI באתר שלכם

בשיעורים שאני מעביר בנושאי שיווק ופרסום בדיגיטל, אני מזכיר לא פעם את חווית המשתמש (User Experience) – ולא סתם. אפשר לומר בגסות, שעד לא מזמן, עולם האינטרנט התעסק בעיקר בפיתוח פיצ’רים חדשים ורעיונות חדשים למוצרים דיגיטליים מהפכניים. העיקר היה לפתח מוצר בטכנולוגיית המתקדמת ביותר, עם רעיון חדשני, כזה שאין לאחרים.

זה לא שהמצב כיום כל כך שונה. גם היום אנשים במרוץ אחרי פיתוחים טכנולוגיים חדשים, רק שבשנים האחרונות הזרקור מופנה לחוויית המשתמש (UX) וממשק המשתמש (UI) – שהם למעשה שני צדדים של אותו המטבע. יותר ויותר אנשים מהתעשייה מבינים שהרבה פעמים, הדבר שבסופו של דבר יחרוץ את גורלו של מיזם דיגיטלי – הוא ה-UX. לכן קחו בחשבון שחווית משתמש גרועה, יכולה להשפיע באופן קיצוני על התנועה לאתר שלכם, על המיתוג והתדמית של העסק, וכמובן בסופו של יום גם על ההכנסות.

UX – על קצה המזלג

בעוד שממשק המשתמש (UI) מדבר בעיקר על האופן בו בנוי הממשק (אתר/אפליקציה) והשימושים השונים שהוא מאפשר. חווית המשתמש, פשוטו כמשמעו, מדברת על החוויה הכוללת של המשתמשים בממשק. כמה הוא היה נוח? כמה הוא היה ברור? כמה הוא היה נעים לעין/לגלישה? כמה הוא היה מעניין? ועוד שאלות שאתם יכולים להעלות על דעתכם, שקשורים לחוויות שונות בעת גלישה באתרים. במאמר זה אתמקד בפרמטרים החשובים בחוויית משתמש בניווט באתר.

בגדול, אחת המטרות העיקריות שלנו, זה שאנשים יבלו כמה שיותר זמן באתר שלנו, יקבלו מה שהם חיפשו, אם זה ערך מוסף או מוצר בתשלום; יעברו בין דפים; ישתמשו בפיצ’רים שיש באתר, ובקיצור ייהנו מהחוויה הכוללת. זה טוב לנו מכמה בחינות:

  1. מיתוג – אם החוויה איכותית, מעבר לשהייה גבוהה באתר, הגולשים ייזכרו זאת לטובה וזה יוסיף עוד נופך של ‘רצינות’, ‘אמינות’, ‘מקצועיות’ ואף ‘יוקרתיות’ לתדמית המוצר.
  2. SEO (קידום אורגני) – באופן כללי גוגל יעדיף לקדם אתרים שחווית המשתמש שלהם איכותית יותר ביחס למתחרים, ובאופן פרטני, החוויה הטובה גורמת לשהייה ארוכה יותר ולחזרה של הגולשים, וגם פרמטרים אלו תמוכים בקידום האורגני.
  3. מכירה – אתרי קניות בהם חווית המשתמש יותר טובה, ככל הנראה יימכרו יותר מוצרים, וייגרמו ללקוחות שלהם לשוב לאתר. שימו לב: אם חווית משתמש אינה טובה באתר קניות, זה עלול להוריד משמעותית את מידת ה’אמינות’ של האתר ולפגוע באופן ישיר במכירות.

איך לשפר את חווית הניווט באתר?

הניווט עוזר למשתמשים להגיע לאן שהם רוצים להגיע – ובקלות. הוא אמור לעזור לגולשים שבאתר שלכם למצוא את המידע שהם מחפשים במהירות. אז כמובן שיש המון פעולות שאתם יכולים לעשות שישפרו את חווית הגלישה. מניסיון שלי, אלו הדגשים שקודם כל הייתי שם לב אליהם. למעשה הצ’ק ליסט הבסיסי בבואנו לשפר את חווית הניווט באתר. אך לפני זה, זכרו שבאופן כללי, מה שצריך למשוך את תשומת הלב של הגולשים זו המהות. לרוב היא מוצאת ביטוי בתוכן שנכתב. על כן, על תנסו דרך עיצובים צועקים, צבעים נועזים וכו’ ‘לתפוס’ את הקהל אם אין תוכן איכותי שעומד מאחוריהם.

מה יכול להשפיע לטובה על חווית הניווט?

  • סרגל חיפוש פנימי במקום בולט ונראה לעין בכל עמוד באתר
  • התאמה מלאה למובייל / אתר רספונסיבי
  • תפריט נעוץ בראש עמוד
  • תפריט בלי ריבוי בחירות – מומלץ לא יותר מ-7/8
  • עיצוב ברור ואחיד
  • תמונות עם תגית TEXTALT (תיאור תמונות)
  • הוספת בלון הסבר לביטויים לא מובנים באתר
  • ניתן להגיע לכל עמוד ב-3 קליקים או פחות
  • משפטי הנעה לפעולה
  • ללא קישורים שבורים
  • ברור בכל שלב איך לחזור לדף הבית
  • סמלי לוגו מובילים לעמוד הבית
  • סינון ומיון מתקדם בדפי תוצאות
  • משפטי הנעה לפעולה, שמנווטים לדפים ספציפיים שתרצו שגולשים יגיעו אליהם

אז כמו שיש פעולות שיכולות להטיב עמנו, יש כמובן גם פעולות שיכולות להזיק לחוויה הכוללת באתר ולחוויה של הניווט בפרט. באופן כללי, זכרו לא להציג לגולשים מידע מסורבל, ארוך מדי, ולא רלוונטי מאוד. במיוחד לא במפגש הראשון שלהם עם האתר שלכם. בימנו, ימים של “אוטוסטרדת מידע” לגולשים אין זמן להתעמק. הם רוצים את מה שהם רוצים – כאן! ועכשיו! זכרו לוודא שאין לכם דפים שבורים באתר (404) וכמובן לבצע גיבוי מתאים ויצירתי לקישורים שבורים במידה ויהיו. כעת אתמקד בפעולות שיכולות להרע עם האתר שלכם ובעיקר עם חווית המשתמש של הגולשים.

מה יכול להשפיע לרעה על חווית הניווט?

  • אתר ללא סרגל חיפוש חופשי
  • תפריט ראשי במיקום לא טוב / ללא תפריט ראשי
  • ללא אפשרויות סינון/מיון בחיפוש
  • לא ברור איך לחזור לדף הבית
  • תפריט מסורבל עם יותר מ-7 אפשרויות
  • קישורים שבורים
  • תמונות בלי תגית TEXTALT (תיאור תמונות)
  • כותרות/ביטויים מטעים (הכוונה שהגולש חושב שהוא מגיע למקום מסוים לאחר לחיצה עליהם – והוא לא)
  • ביטויים לא מובנים ללא בלון הסבר
  • לא מותאם למובייל
  • כפתורים לא לחיצים
  • תהליכים מורכבים
  • יותר מ-3,4 קליקים כדי להגיע לכל מקום באתר
  • יותר גרפיקה צועקת פחות תוכן איכותי

יאללה, עכשיו זה זמן מתאים להיכנס לאתר שלכם – ולראות איך אתם יכולים לשפר את חווית הניווט בפרט ואת חווית המשתמש בכלל 😊 בהצלחה!

logo e png

להרשמה מלאו את הטופס












רוצה לראות עוד מהקורסים?

צור איתנו קשר

דילוג לתוכן