באיזה קמפיין פייסבוק לבחור ?
משפך הרכישה בפייסבוק לרוב מחולק ל-3 חלקים המתארים את מסע הלקוח. ראש המשפך, אמצע המשפך, ותחתית המשפך. כל אחד מהשלבים בעל מאפיינים ייחודיים משלו, ולנו, כמקדמים בפייסבוק – חשוב להכיר כל אחד מהם.
משפך רכישה (לעיתים נקרא 'משפך שיווקי') הוא מודל שיווקי שמדגים באופן תיאורטי את מסע הלקוח. מהרגע שבו הלקוח נחשף לראשונה למסר ועד לרגע בו הוא מבצע רכישה, ובהמשך גם מבצע קניות חוזרות, מזדהה עם המוצר ואף משתף אותו וממליץ עליו. את המודל פיתח לראשונה הפרסומאי אלמו לואיס בסוף המאה ה-19.
עד היום המודל עבר לא מעט גלגולים. יועצי שיווק, פרסומאים ואנשי אקדמיה, שיכללו ושינו את המודל עם הזמן, כל אחד בהתאם לתפיסת עולמו. מהפכת האינטרנט, אשר באופן כללי שינתה את חוקי המשחק של הפרסום, השפיעה גם על משפך הרכישה. פלטפורמות הפרסום הדיגיטליות, מעניקות למשווקים אופציות מדידה יותר מתקדמות, ומיקוד יותר יעיל. אלו ואלמנטים נוספים, שינוי את האופן בו משתמשים במודל כיום.
משפך הרכישה בפייסבוק:
את משפך הרכישה בפייסבוק אפשר לפרק ל-3 גורמים ראשיים. לרוב אלו נקראים באנגלית:
TOFU – Top of the Funnel, MOFU – Middle of the Funnel, BOFU – Bottom of the Funnel
בשלב הראשון (ראש המשפך) – הלקוח נחשף לראשונה למותג שלנו, הוא עדיין לא מכיר אותנו, ולא את המוצרים שלנו. בשלב זה מומלץ להיות הכי רלוונטים, נוחים, ואמינים ללקוח כדי שהוא ימשיך איתנו את המסע. את השלב הזה לרוב נעשה דרך קמפיין מסוג Brand awareness
בשלב השני (אמצע המשפך) – הלקוח שוקל אם לקנות את המוצר שלנו או להשתמש בשירות שלנו. בשלב זה אני ממליץ להיות כמה שיותר אינפורמטיבים באופן קצר וממוקד. כמובן שרצוי שהפנייה תהיה לקהל היעד הרלוונטי והחם ביותר. לרוב נעשה את זה דרך קמפיין Traffic או Post engagement
בשלב השלישי (סוף המשפך) – שלב ההחלטה! זה השלב בו הלקוח כבר מכיר את המוצר ואת המותג. הוא כבר נחשף לפחות פעם אחת לפרסומים שלנו, וכעת אנחנו רוצים שהוא יבצע רכישה. במצב כזה נמליץ לפצח את משפטי הנעה לפעולה שהכי עובדים לכם (אם עדיין אין לכם כאלה, זה הזמן לעשות מבחני A/B). לרוב נעשה את זה דרך קמפיינים של המרות Conversion או Catalog Sales
כדי שתוכלו לבצע את כל השלבים, אתם תצטרכו להשתמש בפיקסל של פייסבוק. זה למעשה האלמנט שיפתח בפניכם את האפשרות ל'צבוע' קהלים חדשים, למדוד את הביצועים, ולפרסם שוב ללקוחות שהתעניינו בצורה כזו או אחרת בשירותים המוצעים. במערכות ניהול מובנות (כמו WIX) יש מקום מיועד להזין את הפיקסל של פייסבוק. במערכת אחרות, כמו וורדפרס, יש פלאגינים שמאפשרים להזין את הפיקסל בקלות. במידה ומסתבכים, או שיש לכם אתר שכולו בנוי מקוד ואין לכם ידע בתכנות – ניתן למצוא מתכנת שמוכן לעבוד לפי שעה, ולבקש ממנו להזין את הפיקסל ידנית.
תפעילו שיקול דעת:
כאן ראוי לציין שאלו שסוגי הקמפיינים שצוינו לעיל הם הפופולרים מנקודת מבט שלנו. עם זאת, זכרו שיש עוד סוגי קמפיינים שיכולים להיות טובים יותר עבורכם. כך למשל, בשלב הראשון תוכלו לפעול עם קמפיינים מסוג: Reach , Video Views, Messages, בשלב השני תוכלו להשתמש גם בקמפיינים מסוג: Messages, Lead generation, ובשלב האחרון לעיתים קמפיין מסוג Store traffic יכול להיות הכי יעיל עבורכם.
כאמור, יש שלב נוסף, שמוצא ביטוי בעיקר לאחר עידן האינטרנט והוא ערך חיי הלקוח (CLV). זו אסטרטגיה בפני עצמה, ועל כן נרחיב עליה בנפרד. בכל זאת חשוב להכיר את המונח ולשאוף להגיע למצב שבו יש לנו כמה שיותר לקוחות חוזרים ושהערך שלהם צומח.
חשוב לזכור, הלקוחות הכי טובים שלנו, הם למעשה הלקוחות שכבר שלנו. לא פעם אנחנו נתקלים בחברות ושירותים שכל כך מתאמצים לגייס לקוחות חדשים, ולמכור בכל מחיר – עד שהם שוכחים כמעט לגמרי להשקיע בלקוחות שכבר רכשו מוצרים ונתנו בהם אמון. אל תזניחו את הלקוחות הקיימים, ההפך, תשקיעו מאמץ ובנו אסטרטגיה מיועדת אך ורק להם.
בדקו את הקורסים שלנו: קורס קידום אתרים | קורס תכנות