רוצה הכשרה להייטק על חשבון החברה? אין מי שלא רוצה. אז איך משכנעים את המעסיק, להשקיע בהכשרת עובד על חשבון החברה? זו עשויה להיות משימה מאתגרת.
הנעליים של המעסיק
ראשית, חשוב להיכנס לנקודת המבט של הבוס. לבדוק כיצד השקעה בהכשרה של עובד, תהיה תואמת ליעדים העסקיים שלו. כך ניתן למסגר את ההצעה, בצורה שתדגים לו כיצד ההכשרה תתרום לצמיחת החברה, לפרודוקטיביות, ולתחרותיות בתעשייה.
הצגת יתרונות ארוכי טווח
הדגשת היתרונות ארוכי הטווח, של מתן הכשרה להייטק ללא ניסיון: כיצד ההכשרה הנוספת תתרום לשימור כישרונות, תמשוך כישרונות מובילים, ותיצור תרבות של למידה מתמשכת בתוך הארגון. מומלץ להדגיש כי השקעה בפיתוח העובדים, היא השקעה בהצלחת החברה בעתיד.
החזר על ההשקעה
למעשה, אחת הדאגות המרכזיות של מעסיקים, היא ההחזר על ההשקעה. עם מחקר יסודי העובד יכול להדגים, כיצד השקעה בהכשרתו בהייטק, תניב יתרונות ארוכי טווח עבור החברה. ניתן לעשות זאת באמצעות סיפורי הצלחה של ארגונים אחרים, שראו פרודוקטיביות מוגברת. או שיפור באיכות ושביעות רצון של הלקוחות, לאחר שבעלי החברה העניקו הכשרה דומה לעובדיהם.
יצירת יתרון תחרותי
נתינת נימוק משכנע, לגבי היתרון התחרותי שהחברה תזכה בו, אם תשקיע בהכשרת עובדים להייטק, במכללה מתקדמת כמו מכללת איקום. הכשרה כזו, תספק לחברה מקפצה משמעותית בשוק העבודה. כישורים חדשים אלו, ישפרו את יכולתה של החברה לייעל תהליכים, ולספק מוצרים או שירותים מעולים ללקוחות שלה.
מתן פתרונות תקציב
חשוב לטפל בחשש התקציבי באופן יזום. למשל, בדיקת אפשרויות כגון מענקים ממשלתיים, פלטפורמות מקוונות המציעות הנחות ומלגות. הצעת רעיונות אלו, תקל על החשש התקציבי של המעסיק. בנוסף, קיימת אפשרות להציע לחלוק את הלמידה עם העמיתים, ובכך למקסם את ההשפעה של ההשקעה הזו, בחברה.