על פי טורי דעות בארצות הברית, צמיחה נוספת בפריים עשויה להשפיע על קמעונאים אחרים ועל הוצאות מודעות למשווקים.
במהלך שיחת דיווח הרווחים של אמזון ברבעון הראשון, מוקדם יותר השנה, הכריז סמנכ"ל הכספים, בריאן ט. אולבסבסקי, כי החברה "תפתח" משלוחים יומיים חינם של חברי פריים. הוא הוסיף כי אמזון תוציא 800 מיליון דולר לשם כך, אם כי כעת זה כנראה יעלה יותר.
על פי הדיווחים שנמסרו, שילוח ליום אחד = הכנסות של 24 מיליארד דולר. על פי הערת מחקר מוקדמת יותר השבוע, אנליסט ה- RBC, מארק מחייני, הציג כי שילוח תוך 24 שעות יגדיל אימוץ של חברות הממשלה ויגביר את הרכישה של חברות ממשלתיות קימות. הוא גם טען שדבר זה יכול בתורו להגדיל את ההכנסות השנתיות של אמזון בכ -24 מיליארד דולר.
נניח שההיגיון של מחייני והתחזית נכונים: ששילוח תוך 24 שעות של הזמנות יגדיל את חברות ההוצאות וההוצאות של אמזון, ההשפעה על השוק הרחב יכולה להיות משמעותית בשני אופנים לפחות:
- קמעונאים אחרים (מסורתיים) עלולים לסבול.
- הוצאות המודעות באמזון יגדלו וייתכן שיואצו
אמזון היא חברת הסחר האלקטרוני הבולטת ביותר. בשנת 2018 העריכה eMarketer כי היא מחזיקה במחצית משוק ארה"ב, אך תיקנה את המספר כלפי מטה לשנת 2019 ל 38%. קצת פחות ממחצית מכל חיפושי המוצרים מתחילים באמזון ועוקפים את גוגל ביותר מ -10 נקודות.
צרכנים גם סומכים על אמזון יותר עם הנתונים האישיים שלהם בהשוואה ליעדי קניות מקוונים אחרים וקמעונאים.
אמזון מהווה גורם תורם לירידת הקמעונאים. הקמעונאות המסורתית סובלת מזה כמה שנים. ובעוד חלק מהקמעונאים מצליחים, הענף בכללותו ממשיך לראות סגירות חנויות ופשיטות רגל. אמנם אמזון אינה הגורם לכך, אך זהו גורם תורם.
אחת הסיבות העיקריות לכך שאנשים קונים בחנויות היא המיידיות של החוויה, הכוללת יכולת לקחת מוצר הביתה באותו יום. החזר קל הוא סיבה נוספת לכך שחנויות לרוב גוברות על מסחר אלקטרוני טהור. עם זאת, אמזון בוחרת את היתרונות הללו במשך שנים. והמשלוח למחרת צפוי לעלות על היתרה לטובת אמזון עבור מגוון רכישות רגילות – ומכאן התחזית צמיחת ההכנסות של מחני 24 מיליארד דולר.
עסקים קטנים שחלקם מוכרים גם באמזון עשויים לראות השפעה שלילית מצמיחה נוספת של אמזון. אמזון טוענת שהיא עוזרת לעסקים קטנים, אך יש גם הוכחות לכך.
תקציבי מודעות נוספים משתנים.
המשווקים מעבירים חלק מתקציבי המודעות שלהם מגוגל ופייסבוק לאמזון, אם כי האחרון עדיין מפגר הרחק מאחורי השניים הגדולים. במקרה קיצוני, סוכנות אחת אמרה ל- CNBC כי "אמרו כי חלק מהלקוחות המוכרים מוצרים באמזון מעבירים בין 50 ל -60% מדולר המודעות שמיועדים לחיפוש בגוגל באופן ספציפי לאמזון."
ישנן כל מיני תחזיות הכנסות ממודעות אמזוניות של אמזון שמסתובבות בשוק. ללא קשר למספרים הספציפיים, אנו יכולים לצפות כי צמיחת המודעות של אמזון תימשך ותאיץ ככל הנראה אם אמזון תזכה בעוד חברי Prime.