אמזון רוכשת ומתכננת….
המידע מעובד על פי marketingland
אמזון סגרה על עסקה לרכישת את שרת המודעות של Sizmek
בכמה נסגרה העיסקה? הסכום שלא פורסם, אבל העסקה נסגרה ביום שישי מעידה כי אמזון מתבססת על המאמצים הגוברים להתחרות בעסקים וברווחיות של גוגל ושל פייסבוק.
מי את חברת סיזמק?
סיזמק היא חברה לפרסום ברשת. בהיקף הפלטפורמה והצעת השרתים שלה היא מתחרה ישירה לפלטפורמת השיווק של Google (לשעבר DoubleClick). חברת סיזמק הגיש בקשה לפשיטת רגל במארס, אבל למרות הצרות הפיננסיות שלה, המערכת הפתוחה של Sizmek והפלטפורמה המאוחדת שלה נחשבו באופן נרחב כמו Google ו- Facebook.
ומה אומרים באמזון על חברת סיזמק?
"לSizmek ו אמזון פרסום יש לקוחות רבים, ולכן אנחנו יודעים איך להעריך אלה פתרונות מוכחים לצרכי הלקוחות שלהם. Sizmek כבר מחפשת קונה עבור שרת מודעות Sizmek ו Sizmek DCO, והם מחויבים להמשיך לשרת את הלקוחות שלהם בסטנדרטים הגבוהים כאלו שהם רגילים לצפות ", אמרו אמזון בהצהרה.
ועכשיו לשאלת השאלות: מה תרוויח אמזון מרכישת שרת מודעות וניהול נתונים רבים, חיצוני?
התשובה לכאורה היא שאמזון רוצה להיות הבעלים של שרת המודעות של Sizmek ו- DCO, מה שאומר שהיא תוכל לספק באופן מוגבר מודעות למלאי שנבחר כשכל זה יבוא לה עם אירוח נכסים ונתונים מרובים. אמזון כבר מחזיקה ב- DSP לפרסום פרוגרמטי (אוטומטי, ממוחשב), אבל עסקת Sizmek תתן לה שרת צד שלישי למודעות באמצעות פלטפורמת ניהול הנתונים שלה (DMP) שאחרי השלמת הרכישה, המפרסם דרך הפלטפורמה בוודאי יהיה מעוניין להשתמש בה.
כאמור, בעקבות פשיטת הרגל, הנכסים המחוסלים של Sizmek הגיעו עם הצעות אטרקטיביות. אגב, בהיקף הפלטפורמה והצעת השרתים היא מתחרה ישירה לפלטפורמת השיווק של Google (לשעבר DoubleClick). ההצעה שעמדה נכון על שנה שעברה, עם שרת צד שלישי כמו Sizmek עלתה 10 מיליארד דולר בשנה שעברה.
נתוני צד לקוח של אמזון ודומיננטיות בחלל המסחר האלקטרוני הם גם כך מרכיבים רבי עוצמה עבור חוויית מודעה דיגיטלית משולבת וממוקדת היטב. כך שהעוצמה שך אמזון תוגבר ככל הנראה בשילוב הטכנולוגיה והיכולות של חברת סיזמק.
מכל מקום, אמזון הודיעה כי בכוונתה להפעיל את SIZmek Ad Server ואת SIZmek DCO באופן עצמאי מ- Amazon Advertising לעת עתה.
עד כאן הדיווח מאתר marketingland
השאלות שישאלו לעת עתה על ידי מומחי השיווק בעולם הם האם אמזון מתכננת חדירה עוצמתית ושקטה לשוק הפרסום הממומן העולמי? האם היא מתקדמת למלחמת פרסום תחרותית ראש בראש בגוגל ובפייסבוק? ושאלת השאלות שלנו כמשווקים: האם הרכישה תשפיע בטווח הקרוב הנראה לעין על השיווק ברשת?
דומה שלכל השאלות האלו, כמו לעוד שאלות רבות, התשובה תהיה #ימים יגידו.