מותג יקר, ספר לי סיפור

דצמבר 17, 2019

אין תגובות

מותג יקר, ספר לי סיפור 

״אין בעולם משהו חזק יותר מאשר סיפור טוב.״ כל מי שצלח שמונה עונות של ״משחקי הכס״, הגיע עד לשם כדי לשמוע את המשפט הזה, שחותם את מה שב-2020 הוא כבר קונצנזוס; אנשים מחפשים סיפור.

ה-storytelling הוא מושג שרווח כבר כמה שנים טובות בעולמות השיווק. אך בעוד שבזמנו עוד היה אפשר לבנות מותג ולפרסם אותו בשלל הדרכים, היום נדמה שכבר אין דרך אחרת מלבד בניה נכונה, נבונה ומובחנת של נרטיב מותגי אשר יחבר אליו את קהל הלקוחות. ב-2020, כל מותג חייב לעבור את הדרך הזו שבה הוא בונה ומעביר הלאה את הסיפור שלו בצורה נכונה.

ממה מורכב סיפור מותג טוב?
בבלוג שלה, ״Scribewise״, מגדירה קייטלין לויאל את מושג ה-Storytelling:

״בסטוריטלינג אנחנו משתמשים בסיפור כדי לחבר את המותג ללקוחות, מתוך התמקדות בקשר בין מה שהמותג עושה והערכים שהוא חולק עם הלקוחות.
סיפור טוב כולל דמויות, הגדרה, קונפליקט, פעולה, נקודות שיא ודימויים טובים. הסיפור הזה הוא המהות של המותג שלך. הערכים של המותג הם תכונות האופי של החברה, על הצד הכי טוב שלה, במובן המקצועי והאנושי.״
פגשתם פעם בן אדם שאין לו שום דבר לספר? אין דבר כזה.
בדיוק כך גם מותגים, עסקים וחברות. לכל אחד יש אפשרות לפתח סיפור מותג טוב!
כדי לעזור לכם בזה, הבאנו לכם 6 שאלות שינחו אתם בדרך ליצירת סיפור מותג מנצח:

1 . מהי הסיבה שבגללה אתם קיימים?
2 . מהי ההיסטוריה שלכם?
3 . מיהן הדמויות הראשיות שלכם? מה מאפיין אותן?
4 . מהי המשימה המשותפת שלכם?
5 . כן- איך נכשלתם פעם או פעמיים בדרך?
6 . עם מה אתם כחברה מתמודדים?

זכרו, שכדי לבנות סיפור טוב- אתם צריכים להתעלות מעל המוצרים והשירותים שלכם. אתם צריכים ליצור משהו, שקהל הלקוחות שלכם ירצו להיות חלק ממנו, ולהראות להם שאתם מקבלים אותם, ושהם מקבלים את מה שהם צריכים.

ניקח לדוגמה את נייקי, שבשנת 2019 עשו מהלך ש״שבר את הרשת״ בארה״ב ומחוצה לה. הסיסמה המפורסמת ביותר של חברת נייקי – “פשוט תעשו את זה” (Just Do It) היא בעצמה סיפור, כי יש בה השראה, התמודדות וניצחון שמסתתרים בתוך שלושת המילים הללו, ולכן היא מבריקה כל כך. השנה, המותג הענק בחר בשחקן הפוטבול לשעבר קולין קאפרניק לפרזנטור שלו – לאחר שהוביל מחאה נרחבת של שחקנים שישבו בעת ההימנון האמריקאי במחאה על גזענות משטרתית כלפי אפרו-אמריקאים. הבחירה עוררה דיונים והיתה למשך תקופה שנויה במחלוקת, ובעיקר עוררה שיח ציבורי רחב. לבסוף, המחווה אומצה בחום על ידי הציבור, ובכך נייקי ללא ספק הכניסה חידוש ורענון מוחלט לסיסמה המיתולגית שלה, שכעת קיבלה שם, פנים וערך חדשים שמתחברים אליה ומייצגים אותה.


בהצלחה!

הבית של מקצועות האונליין והייטק

הכתבות שלנו

אתיקה סייבר

סייבר ואבטחת מידע מה זה

בימינו, כאשר האינטרנט והטכנולוגיה נמצאים בכל פינה בחיינו, הביטויים "סייבר" ו"אבטחת מידע" נשמעים לעיתים קרובות, אך לא תמיד ברור מה המשמעות המדויקת שלהם. במאמר זה

קרא עוד
סייבר ואבטחת מידע כמה עולה

סייבר ואבטחת מידע כמה עולה

בעולם שבו הטכנולוגיה מתקדמת במהירות, סייבר ואבטחת מידע הפכו לתחומים קריטיים בכל ארגון. השאלה "כמה עולה קורס סייבר ואבטחת מידע?" מעסיקה רבים שמתעניינים בתחום זה.

קרא עוד
קורס סייבר מתקדם

קורס סייבר מתקדם

בעולם המודרני שבו המידע הוא הנכס היקר ביותר, היכולת להגן על המידע הזה מפני איומים שונים היא חיונית. קורס סייבר מתקדם מציע הזדמנות לאנשי מקצוע

קרא עוד
קורס מתכנת אתרים

קורס מתכנת אתרים

העידן הדיגיטלי שבו אנו חיים מציב דרישות חדשות למקצועות טכנולוגיים, ואחד מהמקצועות המבוקשים ביותר כיום הוא מתכנת אתרים. קורס מתכנת אתרים מציע מסלול הכשרה מקיף

קרא עוד

עוד רגע ונשלח לך את הסילבוס ישירת למייל שלך. הזן את הפרטים הבאים והוא בדרך אלייך:











    רגע! קבלו 10% הנחה כבר עכשיו

    רוצים לקבל הנחה לקורסי הייטק המשולבים והפרקטיים שלנו?
    השאירו פרטים למטה עם המילה "איקום "…











      logo e png

      להרשמה מלאו את הטופס
















        רוצה לראות עוד מהקורסים?

        צור איתנו קשר