עסקי הפרסום של אמזון צמחו בכ -36% ברבעון הראשון של שנת 2019. אבל הואטו ביחס לרבעונים הקודמים. מה זה אומר לנו?
מעובד על פי אתר marketingland
במשך כמה רבעונים, פרסום שיעורי צמיחה של אמזון היו בעלי שלוש ספרות. כן, בהחלט נתונים מדהימים. אבל אז, הצמיחה הואטה ל 97% ברבעון הרביעי של 2018 ובחודש אפריל השנה, החברה דיווחה כבר רק על 36% צמיחה בענף הפרסום שלה – ברבעון הראשון של 2019.
אז מה קורה באמזון?
אמזון מפרסמת את הדוחות שלה לפרסום עסקים תחת קטגורית "אחר". למעשה, אמזון טוענת כי פרסום העסקים הוא "קצת יותר" מאשר 36% ברבעון הראשון. כמו כן, חשוב לציין שחל שינוי חשבונאי בחישוב שעשתה אמזון בנתוני הצמיחה המדוברים, מה מעמיד את תוצאות הרבעונים הקודמים באור נוח יותר. בדיוק לכן, ההפרש בפועל הוא לא גדול כמו שזה נראה לנו. ובכל זאת, אמזון משקיעה בבירור בהגדלת הפרסום שלה.
אז מה עושים באמזון?
התמקדות ברלוונטיות המודעה. "הייתי אומר באמת, מה שאנחנו מתמקדים כרגע הוא "נהיגה רלוונטיות" – להבטיח שאנחנו נותנים את שירות הפרסום הכי שימושי ככל האפשר. אני חושב שזה הולך להיות החוויה הטובה ביותר עבור הלקוחות וגם עבור המפרסמים." כך אמר בריאן אולסבסקי, סמנכ"ל הכספים של אמזון, כאשר נשאל על ההאטה בשני הרבעונים האחרונים.
ועוד משהו: בונים כלים כדי להקל על הקנייה. "אז רוב המיקוד שלנו היה שוב על הוספת פונקציונליות, הוספת מוצרים נוספים והוספת דיווח עבור עסקים ומפרסמים – כך שהם יכולים להבין (ולנתח ר.ב.) את הלקוחות המצטברים שהם רואים ב אמזון באמצעות פרסום עם אמזון", אמר אולסבסקי.
תמיכה עבור מותגים. "ואז, אני משער שאנחנו מתמקדים מאוד בהגשת מותגים גם כן. זה נושא אחר שיש לנו ", אמר אולסבסקי. "אלה חנויות המותג שהם קלים ליצור, מותאמים אישית"… "אבל הם יכולים להראות לקונים מי הם ולספר את הסיפור שלהם ו אז זה בונה מעורבות טובה יותר עבור המותג ללקוח. הוא בונה נאמנות לקוחות טובה יותר הן למותג הזה וגם לאמזון ".
אז זו האטה רק השתקפות של שפל אמיתי של אמזון?
סביר להניח שנמשיך לראות נתוני צמיחה, גאות ושפל לצד זה שאמזון תמשיך להשקיע בפלטפורמה ומוצרים שלה בתחום הפרסום לעסקים. אכן, אמזון עשתה כמה שינויים המשקפים את המטרה של שיפור "היעילות וגם הביצועים של הפרסומת עצמם". אגב, אולבסקי ציין בספטמבר כי אמזון מייעלת את מוצרי המודעות שלה במאמץ לפשט את קניית המודעות ברוח פלטפורמות המודעות של Google ושל Facebook: פורמטים חדשים לתצוגה ולווידאו, מלאי נוסף עבור מודעות ממומנות ומודעות ממומנות.
ומה זה אומר לנו כמשווקים ברשת?
שיתכן מאד שבקרוב יצטרף שחקן חזק ומשמעותי לשוק הפרסום הממומן ושמו, נעים להכיר: אמזון….