6 טיפים להגדלת מכירות בדיגיטל

מצחיק לכתוב ‘טיפים למכירות ברשת’, הרי מדובר בתורה שלמה, שגם עובדת באופן אחר לכל אחד ואחת. אז למה בכל זאת? כי יש לא מעט אתרים שלא מיישמים את הבסיס. הרי לכם 6 טיפים חשובים שאתם חייבים לסמן עליהם ‘וי’:

“יזמים חושבים שסוד ההצלחה הוא לפתח מוצר חדיש ומטלטל. הם זוכרים את אמירתו של אמרסון: ‘בנה מלכודת עכברים משודרגת – וכולם יבואו אלייך’. אני אומר: זה נועד לכישלון!  צריך לשווק באגרסיביות מוצר בינוני מאשר לבנות מוצר עילי ולחכות לפניות מאנשים”

כך אמר הפיזיקאי והמתמטיקאי המוערך סר סקוט קלארק. מעניין לדעת שדווקא הוא זה שהמציא את אחת ההמצאות ששינתה את חיינו מקצה לקצה: לוויין התקשורת. קלארק למעשה ייצג שני צדדים של אותו מטבע, איתו משחקים בעולם השיווק: השקעה במוצר מול השקעה בשיווק. ניתן לראות בממציא הגאון את מי שקורא לנו אנשי השיווק – “היו מאוזנים”. אסטרטגיה עסקית ששמה את כל כובד המשקל על שיפור המוצר – יכולה להיכשל בהיעדר תכנית שיווקית טובה, וכמו כן אסטרטגיה שיווקית מעולה צפויה להיכשל בהיעדר מוצר טוב (וכן, הוא לא חייב להיות עדיין מצוין).

במאמר זה ניסינו לכנס מספר טיפים שמניסיון שלנו לפחות, עובדים בכל הנוגע לפעולות שיווק ומכירה. כמו הרבה דברים, גם כאן, נבקש מכם להפעיל שיקול דעת, ולעשות את ההתאמה מדויקת למוצר הספציפי אותו אתם מוכרים או לשירות אותו אתם מציעים. כך למשל, אם אנחנו מזכירים את שיטת המכירה “משלוש יוצא אחד”, זה לא אומר שבהכרח, ובאופן מאולץ אתם צריכים לייצר עוד מוצר לסדרה. יכול להיות מאוד שספציפית למקרה שלכם – יהיה נכון להישאר עם שני מוצרים או אחד.

אז איך אפשר למכור יותר טוב?

נתחיל מהסוף, כי הוא הכי חשוב:

  1. מדידה: זהו, אין תירוצים יותר. פעם אפשר להגיד שזה מסורבל, פעם אפשר היה להגיד שזה ייקר או מייקר. היום, בעידן האינטרנט – כמעט הכל מדיד. זה אומר, שבכל תוכנית שלכם למכור מוצר, אתם צריכים לקחת בחשבון איך למדוד את המכירות. נתונים חשובים לדוגמה, שיכולים למנף את המכירות פלאים: א. כמות הגולשים שצפו במוצר, אבל לא קנו. ב. כמות הגולשים שהוסיפו מוצר לעגלה – והתחרטו. ג. איזה מוצר גורם לגולשים לשהות יותר? ד. לאיזה מוצר הכי פחות נכנסים. ה. עד לאן הגולשים גוללים את העמוד המוצר?
  2. כתיבה שיווקית: כן כולנו יודעים לכתוב, וכן כולנו יודעים לצעוק 1+1! אבל האם כולנו יודעים לכתוב שיווקית? זו טכניקה, כמו כל טכניקה (כתיבה עיתונאית, כתיבה ספרותית, כתיבה אקדמית) שיש לשנן וללמוד. ככל שיש יותר ניסיון – כך זה יותר מקצועי. אל תוותרו על תוכן שיווקי איכותי ומוכר, אם לכם הניסיון – מה טוב. אם לא – אנו ממליצים לעשות זאת באופן מקצועי.
  3. תמונות מקצועיות: כן, אפשר לצלם מוצר על רקע קיר לבן, ואפילו לשים לו בימינו פילטרים אוטומטיים. ועדיין, זה אף פעם לא יהיה אותו דבר. גלישה קצרה באלי אקספרס, איביי ואמזון תגלה לכם שהמוצרים הפופולריים ביותר, גם מצולמים מקצועית. צילום מקצועי יכול לשפר פלאים את אחוזי המכירה. אם לא נדרש צילום מקורי, אנחנו מאוד ממליצים להשתמש במאגרי תמונות בתשלום. למרות שיש לא מעט אתרים שיציעו לכם תמונות בחינם, התמונות האיכותיות ביותר – ככל הנראה ייעלו לכם כסף (או במרבית המקרים מנוי חודשי/שנתי)
  4. התלבטות: אם הלקוחות שלכם ייראו יותר מידי אופציות מול העיניים – הם יכולים להתבלבל. מצד שני, פחות מידי אופציות ממה שצריך – יכול לא לממש את כל הפוטנציאל העסקי. חשבו היטב על סוג המוצר/שירות שאתם מעניקים, ואם נכון להרחיב/לצמצם אותו. כל או כך, אל תגרמו לגולשים “לתהות” יותר מידי. השתמשו בסעיף 1 כדי לאבחן זאת.
  5. “משלוש יוצא אחד”: אם אתם מציעים באזור ה-5 פריטים (אם מדובר בשירותים או במוצרים), שקלו להפוך אותם לשלישייה. מחקרים מעידים על כך שכשיש ללקוח 3 אופציות (ביחס לתוכניות מכירה אחרות), אחוזי המכירות עולים. זה גם מקשר אותנו לסעיף הקודם. צמצום האפשרויות יכול להפוך את הליך הרכישה לקל, פשוט ומהיר יותר.
  6. אמינות: טוב, זה בטח סעיף שקראתם עוד בהקשרים אחרים – ולא סתם. אמנם אנחנו בעידן דיגיטלי, אבל עדיין, כשהאדם נמצא מול מכונה/מחשב – הוא מצפה לכמה שיותר אמינות. מי חשב לפני 20 שניתן היום את האשראי לסינים עלומי שם כדי להזמין מוצר בדולר? ולא נפחד שהם ‘יחגגו’ עליו. מי חשב שנסמוך על מערכות הפעלה ודפדפנים שיישמרו את הפרטים הכי אישיים שלנו – מבלי שזה ידלוף החוצה? אז אנחנו בהחלט מתקדמים, אבל עדיין אסור לשכוח מהאלמנט הזה. חוץ מחיבור מאובטח (HTTPS) אנחנו נעשה הכול כדי שהלקוח ירגיש בטוח באתר: שפה מקצועית, עיצוב גרפי מקצועי, חווית משתמש טובה, עלייה מהירה של האתר, וכמובן פרטי התקשרות עם העסק: עיר, רחוב, טלפון וכדומה. אם ביכולתכם להציע שירות לקוחות – הדגישו זאת בכל הליך המכירה.

עד כאן 6 טיפים חשובים מאוד, שיכולים לעזור לכם בפעולות המכירה. עם זאת זכרו, זו לא התורה כולה, ויש עוד אלמנטים חשובים בעודנו באים למכור מוצר ללקוח. אנו ממליצים להתחיל עם זה ולראות אם ואיך הנתונים משתפרים. אם אתם מרגישים שאתם מיישמים היטב את הכול – זה הזמן לחפש בגוגל עוד דרכים לשיפור.

בדקו את הקורסים שלנו: קורס QA ֻ| קורס בניית אתרים

logo e png

להרשמה מלאו את הטופס












רוצה לראות עוד מהקורסים?

צור איתנו קשר

דילוג לתוכן